Koporsó alakú Lindab lemezes tok. Sajtolt lemeztokvég, csapon pörgő műanyag henger. Zajcsökkentés nélküli 60×45 mm-es műanyag lefutó, minőségi csíkos műanyag redőnypalást.
A redőnytok koporsó formájú tokvégre szegecselt horganyzott vas- (Lindab-) vagy alumínium lemez. Színe fehér vagy RAL 8019-os barna színű. A redőnyhenger a tokvégbe sajtolt 12 mm külső, és 6,8 mm belső átmérőjű csődarabba helyezett 6 mm átmérőjű, és kb. 5 cm hosszú köracélon pörög. (Csapágy nincs!)
A Lindab lemezből készült redőnytokok nem hajlamosak a rozsdásodásra, kivéve a csúszócsapágy környékét. A tapasztalatok alapján azonban ezek a szerkezetek is kb. 5-8 évig teljesen rozsdamentesek. A korrodálás erősen függ a beépítés helyétől, egy a falsíkból erősen kilógó redőny sokkal nagyobb igénybevételnek van kitéve, mint a mélyen épített. A redőny helyzetét azonban a nyílászáró helyzete szabja meg.
A redőnyt függőlegesen megvezető sínek 60×45 mm-es műanyagból készülnek (színük harmonizál a tok színével), a palást ennek közepében fut, a nyílászárótól kb. 2-2,5 cm-re. A lefutók és a palást között közvetlen kapcsolat van, erősebb szélben az összeütődésük erős hangot adhat. A palást nem szorulhat a lefutóban (lötyögnie kell!), mert a működése akadályozása esetén a betét megáll, és csak kézi rásegítéssel mozog.
A redőny palást német típusú, fedett, műanyag redőnylécből áll, általában a felső 4-10 elem nem perforált. A redőnyléc ellenáll az időjárásnak élettarma kb. 10-15 év, mely ennél sokkal több is lehet, gondos kezelés esetén. A redőnyléc színe minél világosabb annál ellenállóbb, hiszen a nap sugárzása a sötét anyagokat jobban fel tudja melegíteni. A redőny elemek hosszirányban vannak összeillesztve, működés közben a fentebb lévő elemek elcsúszhatnak oldalirányba, ezzel megakadályozva a redőny működését. Az ilyen irányú hiba teljesen természetes, elhárítása a kezelő feladata. (A redőnytokban – az ablak kinyitása után – a helyére kell tolni az elcsúszott elemet.)
A redőny működtetése az ablakon átvezetett heveder vagy kötél húzásával, illetve engedésével történik. A redőnytokból kilógó kezelő az ablakon átfúrt lyukon megy be a lakásba. A furatot a belső oldalon görgő takarja, mely egyben a gurtnit vezeti meg. A gurtni legtöbbször rugós automata dobozban csévélődik fel, ennek használata kíméli a gurtnit. Más esetekben ún. békazár, vagy feltolós rögzítő állítja meg a gurtnit a kívánt helyen. Ezeknek a használata, mindig úgy történjen, hogy a gurtnit a redőny álló helyzetében feszítés nélkül húzzuk át rajtuk, ellenkező esetben a gurtni erőteljesen kopni kezd.
A redőnytok és a lefutók mindig barna illetve fehér színűek, a palást színe választható 11-féle színből színminta alapján.
A lakásba bevezetett heveder húzásával, illetve engedésével tudjuk le-, illetve fel húzni a palástot. A teljes zárás érdekében, a leérkezés pillanatában egy erősebb ejtést kell végrehajtani, hogy a legmagasabban lévő redőnylécek is tökéletesen összezárjanak, de a palást felső nem perforált elemei ezt a hibát általában kiküszöbölik. A külső könyöklő ferdesége esetén azonban a palást nem tud tökéletesen összezárni. Felhúzásnál ügyelni kell arra, hogy a hevedert változó erővel kell húzni, a kezdetben erős húzást mérsékelni kell a végére, mert a redőny ütközők erőteljes rántás estén letörhetnek, és ez után a palást nem húzható fel teljesen, kb. 15 cm-re megáll a felső végállás előtt.
A heveder a redőny leengedésénél az automatadobozból az ablakra merőlegesen húzható ki, más irányú erőteljes húzás az automatadoboz károsodásához vezet. Felhúzásnál nincs más dolgunk, mint lassan engedni a hevedert betekeredni az automatába. Nagy súlyú redőnyöknél fordulhat elő, hogy az automatadoboz, nem fogja meg a gurtnit közbenső helyzetben, ez az előbb taglalt kezelés következménye.